Yargıtay 11. Ceza Dairesi Ceza Hukuku Vergi Hukuku
Yargıtay 11. Ceza Dairesi E.2008/21883 K.2009/4871
Özet: Kamu davasının, vergi usul kanununa muhalefet suçundan kaynaklanan ve 15.10.2000 tarihli sahte faturanın suç tarihi olarak 26.11.2000 belirlendiği bu konuda, 27.04.2009’da oybirliği ile, 7. ve 9. maddeler, 102/4 ve 104/2. hükümlerine göre zamanaşımının dolmadığını kabul ederek, mahkeme 15.10.2000 tarihini suç tarihi olarak göstermeye karar verir ve bu kararın sonucunda dava onaylıdır.
MAHKEMESİ: Asliye Ceza Mahkemesi
SUÇ: Vergi Usul Kanununa Muhalefet
HÜKÜM: Kamu davasının zamanaşımı nedeniyle ortadan kaldırılmasına ilişkin
3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 41 ve 45. maddeleri uyarınca suç tarihi verginin tarhı için Kanunda belirlenen sürenin bitimi olan bir sonraki ayın 26’sı olup, en son kullanılan 15.10.2000 tarihli sahte fatura nedeniyle suç tarihi 26.11.2000 olup, tebliğnamedeki suç tarihinin 15.10.2000 olduğuna dair düşünceye iştirak edilmemiş, gerekçeli kararda suç tarihinin 15.10.2000 tarihi olarak belirtilmesi sonuca etkili olmadığından bozma nedeni yapılmamış ve gerekçeli karar başlığına 17.05.2005 tarihi olarak yanlış yazılan suç tarihinin 26.11.2000 olarak mahallinde düzeltilmesi mümkün görülmüştür.
5237 Sayılı Türk Ceza Kanununun 7. ve 5252 Sayılı Türk Ceza Kanununun Yürürlük ve Uygulama Şekli Hakkında Kanunun 9. maddeleri hükümleri karşısında; sanığa yüklenen “sahte fatura kullanmak”suçunun yasada gerektirdiği cezasının türü ve üst sınırı itibariyle tabi olduğu, suç tarihinde yürürlükte bulunan ve lehe olan 765 Sayılı TCK.nun 102/4 ve 104/2. maddelerinde öngörülen dava zamanaşımının, suç tarihinden hüküm tarihine kadar gerçekleştiği gerekçeleri gösterilerek mahkemece kabul ve takdir kılınmış olduğundan katılan vekilinin zamanaşımı süresinin dolmadığına ilişen ve yerinde görülmeyen temyiz itirazlarının reddiyle hükmün istem gibi ONANMASINA, 27.04.2009 gününde oybirliği ile karar verildi.
SUÇ: Vergi Usul Kanununa Muhalefet
HÜKÜM: Kamu davasının zamanaşımı nedeniyle ortadan kaldırılmasına ilişkin
3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 41 ve 45. maddeleri uyarınca suç tarihi verginin tarhı için Kanunda belirlenen sürenin bitimi olan bir sonraki ayın 26’sı olup, en son kullanılan 15.10.2000 tarihli sahte fatura nedeniyle suç tarihi 26.11.2000 olup, tebliğnamedeki suç tarihinin 15.10.2000 olduğuna dair düşünceye iştirak edilmemiş, gerekçeli kararda suç tarihinin 15.10.2000 tarihi olarak belirtilmesi sonuca etkili olmadığından bozma nedeni yapılmamış ve gerekçeli karar başlığına 17.05.2005 tarihi olarak yanlış yazılan suç tarihinin 26.11.2000 olarak mahallinde düzeltilmesi mümkün görülmüştür.
5237 Sayılı Türk Ceza Kanununun 7. ve 5252 Sayılı Türk Ceza Kanununun Yürürlük ve Uygulama Şekli Hakkında Kanunun 9. maddeleri hükümleri karşısında; sanığa yüklenen “sahte fatura kullanmak”suçunun yasada gerektirdiği cezasının türü ve üst sınırı itibariyle tabi olduğu, suç tarihinde yürürlükte bulunan ve lehe olan 765 Sayılı TCK.nun 102/4 ve 104/2. maddelerinde öngörülen dava zamanaşımının, suç tarihinden hüküm tarihine kadar gerçekleştiği gerekçeleri gösterilerek mahkemece kabul ve takdir kılınmış olduğundan katılan vekilinin zamanaşımı süresinin dolmadığına ilişen ve yerinde görülmeyen temyiz itirazlarının reddiyle hükmün istem gibi ONANMASINA, 27.04.2009 gününde oybirliği ile karar verildi.
Bu karar metni kamuya açık kaynaklardan derlenmiştir; taraf kimlik bilgileri anonimleştirilir. Yalnızca bilgilendirme amaçlıdır, hukuki tavsiye yerine geçmez. Kişisel verilerinizin yer aldığını düşünüyorsanız kaldırma talebinde bulunabilirsiniz.